Atvexa förvärvar förskola i Sverige

Publicerad 5 juli 2022

Atvexa har den första juli tillträtt förskolan Montessorihuset i Saltsjö-Boo utanför Stockholm med plats för 85 barn.

Förskolan blir en del av Atvexas dotterbolag Unike.

”Vi är glada att välkomna denna fina verksamhet med högt kvalitetsmedvetande till oss. Deras kultur och värderingar ligger i linje med våra egna och de är lika passionerade som vi är att skapa de bästa förutsättningarna för barn att växa” säger Johan Kyllerman, VD och koncernchef för Atvexa AB (publ).

“Atvexas filosofi att attrahera grundare och verksamheter med olika inriktningar fortsätter att ge resultat. Den nu förvärvade förskolan har fokus på montessori och håller en god kvalitet i sin verksamhet. Den kommer att bidra till vår mångfald och medarbetarna får i sin tur ta del av alla de fördelar som det innebär att vara en del av en större grupp, till exempel ledarskapsutveckling och nätverksträffar. ”Genom att ytterligare en fin verksamhet väljer att ansluta sig till oss får vi återigen bevis för att vår förvärvsstrategi fungerar bra” fortsätter Johan Kyllerman.

Dela gärna den här artikeln!